reklama

Euterpé, Thaleia a ich jesenné kopance

Občas ma kopne niektorá z múz. Dnes už skôr hudobná, než tá písacia. Niekdy ma kopnú aj dve naraz a to je už teda niečo! Naposledy tomu tak bolo počas poslednej jesene. Niežeby to bolo nepríjemné, ale dostať kopanec od dvoch dám nemusí byť dvakrát výhra. A tak som to v jeden slnečný jesenný deň schytal od Euterpé (múza hudby) a Thaley (múza lyriky).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Keď som bol mladší, zvykla sa o mňa Thaleia obtrieť častejšie (podotýkam že len veľmi decentne), výsledky jej „kopancov" som však časom niekde zapotrošil a postupne zapadli prachom. A som tomu celkom rád, preto dám radšej priestor tým, ktorých si „podala" viac ako mňa. A že svoju prácu odviedla kvalitne, o tom svedčia nasledujúce jesenné verše.

P.S.: Škoda, že v helenistickom Grécku nepoznali fotografiu - zrejme by sa aj tohto umeleckého odvetvia chopila niektorá z múz a v mojej blízkosti by sa tak pohybovala ďalšia krásavica z dôb dávno minulých :-)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchla gitarová improvizácia, ku ktorej ma nakopla spomínaná Euterpé

Miro Lukačovič - Folk (úryvok z básne)

Jeseň, dúha bezodných myšlienok

Melanchólia ťahov štetca

Chladné rána opreté o omalovánku prírody

Stretnutia vtákov na ceste za šťastím

Plesové masky na korunách stromov

Aj slávny barokový hudobný skladateľ Antonio Vivaldi (1678 - 1741) mal tú česť s Euterpé a že to bola spolupráca veľmi plodná, o tom niet pochýb.

A výsledok stretnutia Janka Jesenského s Thaleiou? Veď posúďte sami...

Janko Jesenský - Jeseň (zo zbierky Proti noci)

Rieky hladina sa vraští
od dýchania jesene.
Lieta sem-tam žlté lístie
ako vtáctvo splašené.

Zletelo už na chodníky,
vysedáva na tráve,
jazierko tam medzi krami
od neho je pehavé.

Sťaby sťahovať sa chcelo
s ostatnými vtáčaty,
azda myslí, že sa na jar
k rodným vetvám navráti?

Aj mne jeseň brázdi čelo.
Zožltli mi nádeje.
Dohonil ma chladný vietor.
Darmo lietam — pozde je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Janko Jesenský - Jeseň (zo zbierky Po búrkach)

Dozrela — ochladla príroda božia.
Jazera chytá sa husacia koža.

Srdiečko na lipe pomaly chladne.
Na tiché jazero srdiečko padne.

A kruh sa za kruhom kol lista točí:
to tiché jazero otvára oči.

Pozerá ku brehu… Srdiečko, rmúť sa!
Vše ďalej a ďalej od toho srdca.

A POUČENIE NA ZÁVER? KEĎ VÁS UŽ KOPNE NIEKTORÁ Z MÚZ, NEMAJTE JEJ TO ZA ZLÉ...VEĎ JE TO JEJ PRÁCA. A KEĎ BUDETE MAŤ TO ŠŤASTIE PRÁVE NA JESEŇ, DAJTE MI VEDIEŤ...ZREJME SA BUDEME MAŤ O ČOM POROZPRÁVAŤ.

Zdroje:

http://mirolukacovic.blog.sme.sk/c/249772/Folk.html#ixzz21TtjqahZ

http://zlatyfond.sme.sk/dielo/954/Jesensky_Proti-noci/19#ixzz21Ts1JglT

http://zlatyfond.sme.sk/dielo/953/Jesensky_Po-burkach/3#ixzz21TtDiS5r

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Marek Valko

Marek Valko

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem, teda som...Do sveta starých máp môžete nahliadnuť TU a TU. Zoznam autorových rubrík:  Čriepky z histórieÚvahy a zamyslenia

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu