Šok v Bratislave alebo aj zlá reklama je reklama

Autor: Marek Valko | 20.9.2012 o 18:20 | (upravené 20.9.2012 o 18:36) Karma článku: 7,42 | Prečítané:  2462x

V to horúce letné popoludnie som našiel jediné útočisko v skromnom tieni, ktorý mi neďaleko Hlavnej stanice v Bratislave poskytol menší strom. Autobus MHD, ako inak, odišiel len pred malou chvíľou, a tak musím čakať na ďalší.

Ešte 15 nekonečných minút. Čas sa mi v tejto horúčave vlečie príšerne pomaly, až kým ma z tejto tortúry nevytrhne akýsi hlas prihovárajúci sa mi po anglicky. „Hi, where is the historical centre?" Narýchlo prepínam na angličtinu a lovím v dosť zaprášenej slovnej zásobe. Ochotne ukážem skupinke štyroch mladých chalanov smer, ktorým sa dostanú do centra mesta a zároveň ich upozorňujem na šípky, ktoré by si mali všímať. Rutinné stretnutie zahraničného turistu a (Ne)bratislavčana, aké ste možno zažili už aj vy, sa však pre mňa zrazu mení na šok. Prečo? Veď posúďte sami. Hovorca skupinky pokračuje ďalšou otázkou, ktorá ma doslova odrovná. „Is this part of Russia?" Chlapec sa pýta úplne seriózne, nejde o vtip. Len ťažko hľadám slová a snažím sa mu vysvetliť, že Slovensko nikdy nebolo a ani nie je súčasťou Ruska. Ten „vzdelanec" mal zrejme na mysli niekdajší Sovietsky zväz, to by ale musel dávať na dejepise väčší pozor.

Ani sa nestihnem spamätať zo šoku, keď ma hovorca skupiny vzápatí bombarduje ďalšou, tentokrát už poslednou otázkou. „Have you seen Eurotrip movie?" Hneď mi je jasné, čo viedlo týchto dobrodruhov vydať sa na cestu do zeme neznámej. Dávam mu zápornú odpoveď, pretože filmy, v maďaričovskej terminológii „idiotizujúce spoločnosť", fakt nemusím. Scénku z filmu samozrejme poznám, v tej dobe to u nás vyvolalo značný rozruch. Chlapec sa len pousmeje, poďakuje za pomoc a hneď s partičkou zamieri smerom do centra mesta.

Chalani sa jednoducho rozhodli napodobniť svojich filmových hrdinov a vydali sa na cestu po európskych metropolách, Bratislavu nevynímajúc. Som presvedčený, že pri návšteve starého mesta sa ich predstavy o Bratislave ako najväčšom zapadákove Európy nenaplnili. Ostáva len dúfať, že chalani si to namierili aj do novších častí mesta, kde sa na vlastné oči mohli presvedčiť, že to nie je až také zlé, ako nás americkí tvorcovia toho filmového skvostu vykreslili.

Po stretnutí s dobrodrumi ma ešte zamrzí jedna vec. Jednu otázku som im mohol položiť aj ja, a síce „Where are you from?" Rád by som vedel, z ktorej krajiny sem prišli títo novodobí Robinsoni, naivní a odvážni zároveň...veď ich neodradila ani „terra incognita" menom Slovensko. Napokon, aj zlá reklama je reklama a v prípade Bratislavy to platí dvojnásobne.

 

Pripájam video pre tých, ktorí nevideli film Eurotrip. Ale pozor, vhodné len pre silné žalúdky :-)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?